tiistai 28. marraskuuta 2017

Apua! Tulevaisuuteni on TÄSSÄ ja NYT!


Blogi on viettänyt taas hiljaiseloa, sillä olen vihdoin paukuttanut omat opintoni päätökseen. 15.12.2017, eli n. 2,5 viikon päästä, minusta tulee virallisesti OIKEUSTRADENOMI! Olen elänyt viikon ajan kuin jonkinlaisessa euforiassa. Päässäni pyörii vain ajatuksia siitä, että ”Teinkö tämän oikeasti?” ”Mitäköhän seuraavaksi tapahtuu?” ”Mitä minä nyt teen?” - Kysymyksiä tulevasta tulvii alitajuntaani jatkuvalla syötteellä, ja valehtelisin, jos väittäisin, ettei tuleva pelota minua. Silti samanaikaisesti olen ollut erittäin voimaantuneessa tilassa. MINÄ TEIN SEN! Olen nauttinut nyt vain siitä, että tällä hetkellä vapaapäivä työstä tarkoittaa ihan oikeaa vapaapäivää, sillä deadlinet ja tehtävät ovat hetkeksi loppuneet kalenteristani. 

Mitä nyt tulevaisuudessa tulee tapahtumaan? Olen parhaillani muokkaamassa itselleni uutta, visuaalisesti näyttävää, mutta silti ammattimaisen näköistä ansioluetteloa. Olen ostanut tätä varten maksullisen valmiin pohjan, sillä hyvä panostaminen ansioluetteloon auttaa erottumaan massasta, ja herättää mielenkiinnon rekrytoijassa. Hyvä ystäväni Tuomas Syväoja otti minusta kasvokuvia, joita voin käyttää ansioluettelossani, ja omassa henkilöbrändäyksessäni muutenkin. Nyt olen kääntänyt kaikki voimavarani verkostoitumiseen lokaalisti Turun seudun alueella. Kun verkostoidun, jää nimeni ja persoonani toivottavasti oikeiden ihmisten muistiin. Olen osallistumassa erilaisille tiimipäiville, joissa työnhakua ja verkostoitumista on helppo viedä eteenpäin. Seuraavaan työnhakuun liittyvään ideapäivään osallistun taas ylihuomenna. Olen siinä tilanteessa elämääni, että haluan tarttua jokaiseen tilaisuuteen viedä itseäni eteenpäin omassa elämässäni. 


Hyvästä valmistautumisestani huolimatta minua jopa hieman stressaa se, että ala, jolle aion siirtyä, ei ole mitään, niinkuin nykyinen työni. En tiedä mitä odottaa tulevilta työmahdollisuuksilta. Siksi joinakin hetkinä olen huomannut, että minun on tosi vaikeaa saada työnhakuuni jonkinlaista punaista lankaa. Siksi päätinkin etsiä itselleni työnhakuni avuksi mentorin. Tänään minua onnisti oikein todella, sillä aivan ihana, osaamisen kehittämiseen, sekä valmentamiseen työelämässä erikoistunut naishenkilö suostui mentoroimaan minua! Vaihdoimme jo nopeasti esittelyt toisistamme, ja uskonkin juuri tämän mentoroinnin auttavan minua supervauhdilla kohti omia tavoitteitani! On ihana myös huomata, että meissä naisissa on voimaa. Se mitä osaamme ja tiedämme, voidaan jakaa eteenpäin hyvällä mielellä, kannustaen ja motivoiden toista. Toivon vain itsekin, että saan joskus jakaa omaa viisauttani seuraaville avun tarpeessa oleville! Tällaisilla toimilla voidaan kehittää työmaailmaa paremmaksi, ja sehän sopii minulle!

Oma polkuni oikeustradenomiksi ei suinkaan ollut virtaviivaista laskettelua, vaan mutkia matkaan mahtui enemmän, kuin paljon! En kuitenkaan koe, että olisin prosessissani mitenkään epäonnistunut, enkä murehdi menneitä. Sellaista elämä on. Tärkeintä on se, että maali (tai sanoisinko ensimmäinen välietappi) on nyt saavutettu! 


Olen matkalla oman näköiseen elämääni - toivottavasti tekin!

-Susanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti